Súgó - Keresés - Tagok - Naptár
Teljes változat: Digitális fényképezőgép használata
PC WORLD Segélyvonal > HARDVER > Digitális élet, otthon > Fényképezőgépek, kamerák
Atys
Szóval én még abszolúlt kezdő vagyok, mindenfajta feényképezés terén, így kérném, aki tud az segítsen. Nekem most egy Konica-Minolta DIMAGE Z10 gépem van. Ezt szeretném minnél jobban kihasználni.
első kérdésem: mire valók az objektívek?
nagygabor
Fényképezésre. ani_wink.gif
Egy kis olvasnivaló. KLIKK ani_wink.gif
Atys
Köszi, már majdnem kétségbeestem, hogy sohasem tudom meg az objektívek igazi mibenlétét. Hálás köszönet. roll.gif
Köszi az olvasnivalót!
alap objektív (50mm) mellett egy nagy látószögü (24-35mm-es) és egy teleobjektívre (80-105mm-es).
Mit jelentenek ezek a számok: 50mm, 24-35mm, 80-105mm.
nagygabor
A lencse fókusztváloságát (gyujtótávolságát).
Ha ezen a távolságon belül van a téma, akkor az életlen lesz a képen.
Giraffe
@nagygabor
Ezt nem kéne! Ha nem tudod pontosan, akkor inkább ne írj semmit! angry.gif

@Atys
Az a véleményem, hogy sokkal jobban jársz, ha beszerzel egy könyvet, ami összeszedetten, az elejétől mutatja be a fotózás alapjait (pl. Dékán István: Digitális fényképezés).
Addig is esetleg nézz körül a Fotóvilág és/vagy a FotoArt oldalain ebben a témában. (Ez utóbbi helyen a Giraffe nem én vagyok!)
Ha pedig komolyan érdekel a téma, akkor kérdezd meg a fotosulisokat, hogy mikor indul a következő tanfolyamuk, vagy hogy még érdemes-e csatlakozni a február elején indultakhoz.
Atys
@Giraffe
Köszi! Megfogadom!
eremit
Gőzöm sincs a digitális fényképezőgépekről.

Kérdésem, hogy a legolcsóbb feltétlenül gyenge minőségű? Még akkor is, ha egy régi filmeshez viszonyítom? Szovjet, 600 Ft-os. IPB kép
Giraffe
Attól függ, hogy mire akarod használni. Ha a képeket a végén papíron szeretnéd látni, akkor egy Zenit simán kenterbe veri minőség terén roll.gif, de a képernyő a "végállomás", akkor jobban jársz egy olcsóbb digitálissal.